Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Rønde Stof

Generelle oplysninger

Rønde Stof
Hovedgaden 27A, 8410 Rønde
Danmark
CVR nr.:33610130
Telefon: 5130 8410
Email: Rondestof@mail.dk

Priser

Hos Rønde Stof er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Bestilling

Mindstekøb er 30 cm og derefter stof i 10 cm længde. Stoffet leveres i et stykke medmindre andet aftales med Rondestof.dk.

Bemærk: Afklippede og/eller broderede produkter anses som specialproduceret produkter og tages derfor ikke retur.

Der kan være farveforskel på varen du ser på skærmen og den fysiske vare.

For at foretage et køb på Rondestof.dk skal du igennem følgende trin: 

  1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i kurven. Herefter går du til kassen. 
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde.
  4. Tjek, at alle oplysninger er korrekte under tjek ud, og godkend købet.

Her finder du vilkårene for vores Live Shopping.

Du modtager altid en kopi af din ordrebekræftelse på den mail du har oplyst under købet kort efter købet er gennemført. Skulle du have spørgsmål til denne, er du altid velkommen til at ringe eller sende en mail til rondestof.dk. 

Betaling

Rønde Stof modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, Mobilepay. Vi har IKKE betalingsgebyr.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inklusiv moms.

Der tages forbehold for udsolgte varer, afgiftsændring, prisændringer og evt. trykfejl.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan ikke trækkes et større beløb end det du har godkendt i forbindelse med dit køb.

Levering af din ordre

Ordren sendes så hurtigt som muligt efter at ordren er modtaget og det tilstræbes at sende senest 1 hverdag efter modtaget ordre.

Dine varer sendes med GLS som pakke. Pakken er forsikret.

Forsendelsespriser med levering i Danmark

Levering til GLS Pakkeshop 40 kr.
Levering med GLS-omdeling 60 kr.
Gratis fragt ved varekøb over 580 kr. til GLS Pakkeshop

Hvis du ønsker at afhente dine varer, kan det ske i vores fysiske butik Rønde Stof, Hovedgaden 27 A, 8410 Rønde, i butikkens åbningstid – tjek vores åbningstider på forsiden. Du betaler naturligvis ingen porto, hvis du selv afhenter varen.

Hvis du bor på en ø, som GLS ikke betjener, så kontakt os med en forespørgsel og vi vil bestræbe os på at finde en løsning med en anden leverandør – dog kan vi ikke garantere at forsendelsesprisen og vilkårene er som med GLS.

Vær opmærksom på at GLS har reduceret liggetiden i Pakkeshops til 7 kalenderdage. Hvis du ikke har hørt fra Rondestof.dk eller GLS senest 3 kalenderdage efter du har bestilt din vare hos Rondestof.dk, så anbefales du at kontakte os på mail: Rondestof@mail.dk eller mobil 5130 8410 i butikkens åbningstid, for at sikre at du når at afhente din pakke rettidig hos den Pakkeshop, den sendes til.

NB: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet du har valgt, da du lagde ordren, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om fra GLS. Opstår der problemer – kontakt da GLS kundeservice.

Hvis pakken ikke afhentes rettidigt i Pakkeshop, så sker genfremsending på din regning.

Husk at tjekke at dine kontakt oplysninger er korrekte inden du bestiller, så du minimerer risikoen for ikke at blive adviseret af GLS, når din pakke er klar til afhentning.

Hvis du bor på Færøerne, i Grønland eller øvrige udland og ønsker at handle med Rondestof.dk, bedes du kontakte os på Rondestof@mail.dk vedrørende betalings- og leveringsvilkår. Vi tager forbehold for ændringer i fragtpriser, moms og afgifter og fortoldning til udlandet.

Vær opmærksom på at for lande udenfor EU kan de lokale / nationale toldmyndigheder anvende told eller afgifter på købte produkter. Rondestof.dk kan ikke holdes ansvarlig for sådanne ekstra omkostninger til leveringen eller produktet. Ekstra omkostninger ved told eller afgifter uden for EU vil ikke være synlige i kurven, da told- og afgiftsregler er afhængigt af det pågældende land.

Behandling af dine metervarer

Vi anbefaler at du vasker dine nyindkøbte tekstiler hver for sig inden du klipper i dem – i forhold til reklamation bedes du kigge stoffet efter for produktionsfejl/ huller/ trykfejl inden du vasker og klipper i den.

Vi anbefaler vask med flydende vaskemiddel uden optisk hvid, så du ved vask får evt. overskudsfarve vasket ud inden brug.

Vi fraråder at du bruger tørretumbler til metervarer, da det forkorter holdbarheden og øger krymp væsentligt.

Vær opmærksom på at stoffet kan krympe – for de fleste metervarer kan du forvente op til 5 % krymp. 5 % krymp svarer til at du skal beregne 5 cm ekstra for hver meter stof.

Reklamationsret

Der er en reklamationsret på 2 år i henhold til købeloven. Reklamationsretten omfatter mangler der konstateres ved varens normale brug. Det betinges selvfølgeligt at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Det afhænger af en konkret vurdering om Rondestof.dk tilbyder at reparere, ombytte, give pengene tilbage eller giver et afslag i prisen. Dette under forudsætning af at reklamerationen er berettiget.

Du skal reklamere i ’rimelig tid’ efter du har opdaget fejlen eller manglen. Ifølge Købeloven er 2 måneder indenfor ’rimelig tid’.

Hvis reklamerationen er berettiget, refunderes rimelige fragtomkostninger du har ved returnering af varen af Rondestof.dk.

Reklameration kan ske på Rondestof@mail.dk med beskrivelse af fejlen og medsend billeddokumentation, ligesom ordrenummer og navn bedes medsendt, da dette fremmer processen.

Tjek dine varer igennem for produktionsfejl/ huller/ trykfejl inden du klipper – du må ikke tage varen i brug/klippe i stoffet, vaske stoffet eller andet før end reklamationssagen er færdigbehandlet.

Bemærk at reklamationsretten bortfalder hvis varen er vasket eller klippet i.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, fra modtagelse af varen og yderligere 14 dage til at returnere varen.

Det betyder at du kan returnere dine varer, der ikke er undtaget fortrydelsesretten købt hos Rondestof.dk indenfor 14 dage. Returretten gælder fra det tidspunkt, hvor du modtager pakken. Du bedes kontakte os via Rondestof@mail.dk, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du skal oplyse dit ordrenummer og gøre os tydelig opmærksom på at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du skal dog være opmærksom på varer, der er specielt fremstillet til dig, såkaldte bestillingskøb. Det kan for eksempel være afklippede metervarer, bånd, voksdug, broderede hagesmække mv. (listen er ikke udtømmende). Disse varer er undtaget fortrydelsesretten jf. Forbrugeraftaleloven.

Når du benytter dig af fortrydelsesretten, skal du selv betale for forsendelsesomkostningerne for at returnere varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af pakken.

Det er tilstrækkeligt at du inden fristens udløb overdrager varen til GLS eller anden virksomhed, som har påtaget sig at aflevere forsendelsen til Rondestof.dk, Hovedgaden 27A, 8410 Rønde. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du for eksempel gemme kvitteringen for at du har overgivet varen til GLS med henblik på forsendelse til Rondestof.dk.

Du gøres opmærksom på at det er Rondestof.dk, der fastslår, om varen er forringet, hvis den er taget i brug, i tilfælde af du vælger at fortryde købet. Herunder hvad varen kan sælges for til andre kunder, i den tilstand den har. Du vil ikke få en evt. værdiforringelse retur.

Fortrydelsesretten kan benyttes, hvis varen ved tilbageleveringen fremstår ny og ubrugt. Vi sælger hos Rondestof.dk nye varer. Varen skal tilbageleveres i samme stand og mængde som ved modtagelsen inklusiv original og intakt emballage, banderole og mærkning, ligesom evt. plombering må ikke være brudt. Varen skal tilbageleveres uden beskadigelser af nogen art og uden lugtgener fra fx røg. Varen må ikke være brugt, håndteret eller opbevaret på en måde, som gør varen usælgelig, som ny vare. Ved specialfremstillede varer, såsom afklippede metervarer, PDF-mønstre og -opskrifter, tages varerne ikke retur.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen, hvad enten du sender varen til os, se adressen under ”Generelle oplysninger”, eller kommer ned i butikken med den pågældende vare.

Vi refunderer det indbetalte beløb til det betalingskort, som du betalte med, eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse. Hvis du bestilte en anden levering end vores billigste standardlevering til GLS Pakkeshop, refunderes kun et fragtbeløb svarende til prisen for vores billigste forsendelse. Hvis du kun fortryder dele af dit køb, da refunderes forsendelsesomkostningerne ikke.

Medsend venligst ordrenummer og bankoplysninger, hvortil pengene skal overføres, da dette fremmer processen.

Returvarer fra et ikke EU-land (Norge, UK, Schweiz, USA m.fl.) skal ALTID sendes som gave eller med faktura påsat udenpå pakken.

Bemærk: Der er ikke returret på varer købt i den fysiske butik, Rønde Stof.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bedes udfylde vores Fortrydelsesformular inklusiv ordrenummeret og sende den med varen eller sende den pr mail.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Ved returnering, reklamation og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varen efter du har lavet en aftale med Rondestof.dk til vores fysiske butik – se under ”Generelle oplysninger”.

Husk at udfylde Fortrydelsesformularen.

Du er også velkommen til at aflevere dit køb direkte i vores butik i Rønde.

Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Undtaget er dog varer undtaget fortrydelsesretten – se under punktet: Fortrydelsesretten.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi tilbageholder beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Under Privatlivspolitik finder du hvordan vi behandler dine oplysninger inklusiv GDPR og Cookiepolitik.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: Rondestof@mail.dk.

Handelsbetingelser er sidst redigeret den 17. oktober 2024.