Handels & salgsbetingelser
Priser:
Alle
priser på Rondestof.dk er oplyst i danske kroner og inklusiv moms på 25 %.
Betaling:
Betaling
kan ske med Dankort, Mobilepay, Visa og MasterCard.
Levering:
Mindstekøb
er 30 cm og derefter stof i 10 cm længde. For at købe 1 meter stof skal du
ligge 10 enheder i kurven, medmindre andet er oplyst under den enkelte vare.
Stoffet leveres i et stykke medmindre andet aftales med Rondestof.dk.
Der kan
være farveforskel på varen du ser på skærmen og den fysiske vare.
Forsendelse:
Ordren
sendes så hurtigt som muligt efter at betalingen er modtaget og det tilstræbes
at sende senest 2 hverdage efter modtaget betaling.
Dine
varer sendes med GLS som pakke. Pakken er forsikret.
Portoen
for en pakke uden omdeling bliver 40 kroner, mens portoen med omdeling bliver
60 kroner. Hvis du handler for over 580 kr., så har du mulighed for at vælge
fri fragt, hvis du aktivt vælger pakke uden omdeling.
Hvis du
ønsker at afhente dine varer, kan det ske i vores fysiske butik Rønde Stof,
Hovedgaden 27 A, 8410 Rønde, i butikkens åbningstid - tjek vores åbningstider
på forsiden. Du betaler naturligvis ingen porto, hvis du selv afhenter varen.
Du
vælger forsendelsesmåde under betaling.
Hvis du
bor på en ø, som GLS ikke supporterer, så kontakt os med en forespørgsel og vi
vil bestræbe os på at finde en løsning med en anden leverandør – dog kan vi
ikke garantere at forsendelsesprisen og vilkårene er som med GLS.
Hvis du
bor på Færøerne, i Grønland eller øvrige udland og ønsker at handle via
Rondestof.dk, da bedes du kontakte os på rondestof@mail.dk vedrørende
betalings- og leveringsvilkår.
Vær
opmærksom på at GLS har reduceret liggetiden i Pakkeshops til 7 kalenderdage.
Hvis du ikke har hørt fra Rondestof.dk eller GLS senest 3 kalenderdage efter du
har bestilt din vare hos Rondestof.dk, så anbefales du at kontakte os på mail: rondestof@mail.dk
eller mobil 5130 8410 i butikkens åbningstid, for at sikre at du når at afhente
din pakke rettidig hos den Pakkeshop, den sendes til.
Hvis
pakken ikke afhentes rettidigt i Pakkeshop, så sker genfremsending på din
regning.
Husk at
tjekke at dine kontaktoplysninger er korrekte inden du bestiller, så du
minimerer risikoen for ikke at blive adviseret af GLS, når din pakke er klar
til afhentning.
Forbehold:
Der
tages forbehold for udsolgte varer, afgiftsændring, prisændringer og evt.
trykfejl.
Anbefaling:
Rondestof.dk
anbefaler at du vasker dine nyindkøbte tekstiler hver for sig inden du klipper
i dem. Vores leverandører anbefaler vask ved 30 grader med flydende vaskemiddel
uden optisk hvid, så du ved vask får evt. overskudsfarve vasket ud inden brug.
Vores
leverandører fraråder at du bruger tørretumbler til metervarer, da det
forkorter holdbarheden væsentlig.
Vær
opmærksom på at stoffet kan krympe - for de fleste metervarer kan du forvente
op til 5 % krymp. De 5 % krymp betyder at hvis du fx. har brug for 95 cm af et
tekstil, så skal du købe 100 cm for at være sikker på at have nok, når du har
vasket stoffet. Med andre ord, for hver meter stof skal du i ovenstående
eksempel beregne 5 cm ekstra til krymp.
Reklamationsret:
Der er
en reklamationsret på 24 måneder i henhold til købeloven. Reklamationsretten
omfatter mangler der konstateres ved varens normale brug. Det betinges
selvfølgeligt at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som
følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det
afhænger af en konkret vurdering om Rondestof.dk tilbyder at reparere, ombytte,
give pengene tilbage eller giver et afslag i prisen. Dette under forudsætning
af at reklamerationen er berettiget.
Hvis
reklamerationen er berettiget, refunderes rimelige fragtomkostninger du har ved
returnering af varen af Rondestof.dk.
Reklameration
kan ske på rondestof@mail.dk eller telefon 5130 8410. Varen sendes efter du har
lavet en aftale med Rondestof.dk til vores fysiske butik: Rønde Stof,
Hovedgaden 27A, 8410 Rønde med beskrivelse af fejlen, ligesom fakturanummer og
navn bedes medsendt, da dette fremmer processen.
Tjek
dine varer igennem for produktionsfejl/ huller/ trykfejl inden du klipper - du
må ikke tage varen i brug/klippe i stoffet, vaske stoffet eller andet før end
reklamationssagen er færdigbehandlet.
Bemærk
at reklamationsretten bortfalder hvis varen er vasket eller klippet i.
Fortrydelsesret:
Ved
e-handel har du fra den 13. juni 2014 i henhold til Forbrugeraftalelovens § 17
14 dages fortrydelsesret, fra modtagelse af varen og yderligere 14 dage til at
returnere varen. Se Fortrydelsesret,
når du e-handler.
Du skal
dog være opmærksom på at varer, der er specielt fremstillet til dig, såkaldte
bestillingskøb, det kan for eksempel være afklippede metervarer, bånd, voksdug,
broderede hagesmække mv., ikke indgår i fortrydelsesretten jf.
Forbrugeraftaleloven.
Det
betyder at du kan returnere dine ikke specialfremstillede varer købt hos
Rondestof.dk indenfor 14 dage. Returretten gælder fra det tidspunkt, hvor du
modtager pakken. Du bedes kontakte os enten via rondestof@mail.dk eller på
mobil 5130 8410.
Du
gøres opmærksom på at det ikke er nok at undlade at afhente varen på
udleveringsstedet eller at returnerer varen uden forudgående aftale med
Rondestof.dk jf. Forbrugeraftaleloven.
Det er
tilstrækkeligt at du inden fristens udløb overdrager varen til GLS eller anden
virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til Rondestof.dk. Hvis du vil
sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du for eksempel gemme
kvitteringen for at du har overgivet varen til GLS med henblik på forsendelse
til Rondestof.dk.
Du
gøres opmærksom på at det er Rondestof.dk, der fastslår, om varen er forringet,
hvis den er taget i brug, i tilfælde af du vælger at fortryde købet. Herunder
hvad varen kan sælges for til andre kunder, i den tilstand den har. Du vil ikke
få en evt. værdiforringelse retur.
Afklippede
varer og broderede varer anses som et specialproduceret produkt og tages derfor
ikke retur.
Når du
benytter dig af fortrydelsesretten, skal du selv betale for
forsendelsesomkostningerne.
Returvarer
sendt pr. efterkrav vil blive nægtet modtagelse af Rondestof.dk.
Varer
returneres til vores postadresse: Rønde Stof, Hovedgaden 27A, 8410 Rønde. CVR
nr. 33610130.
Medsend
fakturanummer, navn og kontonummer hvortil pengene skal overføres, da dette
fremmer processen.
Returvarer
fra et ikke EU-land (Norge, UK, Schweiz, USA m.fl.) skal ALTID sendes som gave
eller med faktura påsat udenpå pakken.
Der er
IKKE returret på varer, som er købt i den fysiske butik, Rønde Stof.
Vi
overholder naturligvis den nye Persondataforordning, der trådte i kraft den
25.maj 2018 - du kan se den under vores cookies og
privatlivspolitik
Priser:
Alle
priser på Rondestof.dk er oplyst i danske kroner og inklusiv moms på 25 %.
Betaling:
Betaling
kan ske med Dankort, Mobilepay, Visa og MasterCard.
Levering:
Mindstekøb
er 30 cm og derefter stof i 10 cm længde. For at købe 1 meter stof skal du
ligge 10 enheder i kurven, medmindre andet er oplyst under den enkelte vare.
Stoffet leveres i et stykke medmindre andet aftales med Rondestof.dk.
Der kan
være farveforskel på varen du ser på skærmen og den fysiske vare.
Forsendelse:
Ordren
sendes så hurtigt som muligt efter at betalingen er modtaget og det tilstræbes
at sende senest 2 hverdage efter modtaget betaling.
Dine
varer sendes med GLS som pakke. Pakken er forsikret.
Portoen
for en pakke uden omdeling bliver 40 kroner, mens portoen med omdeling bliver
60 kroner. Hvis du handler for over 580 kr., så har du mulighed for at vælge
fri fragt, hvis du aktivt vælger pakke uden omdeling.
Hvis du
ønsker at afhente dine varer, kan det ske i vores fysiske butik Rønde Stof,
Hovedgaden 27 A, 8410 Rønde, i butikkens åbningstid - tjek vores åbningstider
på forsiden. Du betaler naturligvis ingen porto, hvis du selv afhenter varen.
Du
vælger forsendelsesmåde under betaling.
Hvis du
bor på en ø, som GLS ikke supporterer, så kontakt os med en forespørgsel og vi
vil bestræbe os på at finde en løsning med en anden leverandør – dog kan vi
ikke garantere at forsendelsesprisen og vilkårene er som med GLS.
Hvis du
bor på Færøerne, i Grønland eller øvrige udland og ønsker at handle via
Rondestof.dk, da bedes du kontakte os på rondestof@mail.dk vedrørende
betalings- og leveringsvilkår.
Vær
opmærksom på at GLS har reduceret liggetiden i Pakkeshops til 7 kalenderdage.
Hvis du ikke har hørt fra Rondestof.dk eller GLS senest 3 kalenderdage efter du
har bestilt din vare hos Rondestof.dk, så anbefales du at kontakte os på mail: rondestof@mail.dk
eller mobil 5130 8410 i butikkens åbningstid, for at sikre at du når at afhente
din pakke rettidig hos den Pakkeshop, den sendes til.
Hvis
pakken ikke afhentes rettidigt i Pakkeshop, så sker genfremsending på din
regning.
Husk at
tjekke at dine kontaktoplysninger er korrekte inden du bestiller, så du
minimerer risikoen for ikke at blive adviseret af GLS, når din pakke er klar
til afhentning.
Forbehold:
Der
tages forbehold for udsolgte varer, afgiftsændring, prisændringer og evt.
trykfejl.
Anbefaling:
Rondestof.dk
anbefaler at du vasker dine nyindkøbte tekstiler hver for sig inden du klipper
i dem. Vores leverandører anbefaler vask ved 30 grader med flydende vaskemiddel
uden optisk hvid, så du ved vask får evt. overskudsfarve vasket ud inden brug.
Vores
leverandører fraråder at du bruger tørretumbler til metervarer, da det
forkorter holdbarheden væsentlig.
Vær
opmærksom på at stoffet kan krympe - for de fleste metervarer kan du forvente
op til 5 % krymp. De 5 % krymp betyder at hvis du fx. har brug for 95 cm af et
tekstil, så skal du købe 100 cm for at være sikker på at have nok, når du har
vasket stoffet. Med andre ord, for hver meter stof skal du i ovenstående
eksempel beregne 5 cm ekstra til krymp.
Reklamationsret:
Der er
en reklamationsret på 24 måneder i henhold til købeloven. Reklamationsretten
omfatter mangler der konstateres ved varens normale brug. Det betinges
selvfølgeligt at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som
følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det
afhænger af en konkret vurdering om Rondestof.dk tilbyder at reparere, ombytte,
give pengene tilbage eller giver et afslag i prisen. Dette under forudsætning
af at reklamerationen er berettiget.
Hvis
reklamerationen er berettiget, refunderes rimelige fragtomkostninger du har ved
returnering af varen af Rondestof.dk.
Reklameration
kan ske på rondestof@mail.dk eller telefon 5130 8410. Varen sendes efter du har
lavet en aftale med Rondestof.dk til vores fysiske butik: Rønde Stof,
Hovedgaden 27A, 8410 Rønde med beskrivelse af fejlen, ligesom fakturanummer og
navn bedes medsendt, da dette fremmer processen.
Tjek
dine varer igennem for produktionsfejl/ huller/ trykfejl inden du klipper - du
må ikke tage varen i brug/klippe i stoffet, vaske stoffet eller andet før end
reklamationssagen er færdigbehandlet.
Bemærk
at reklamationsretten bortfalder hvis varen er vasket eller klippet i.
Fortrydelsesret:
Ved
e-handel har du fra den 13. juni 2014 i henhold til Forbrugeraftalelovens § 17
14 dages fortrydelsesret, fra modtagelse af varen og yderligere 14 dage til at
returnere varen. Se Fortrydelsesret,
når du e-handler.
Du skal
dog være opmærksom på at varer, der er specielt fremstillet til dig, såkaldte
bestillingskøb, det kan for eksempel være afklippede metervarer, bånd, voksdug,
broderede hagesmække mv., ikke indgår i fortrydelsesretten jf.
Forbrugeraftaleloven.
Det
betyder at du kan returnere dine ikke specialfremstillede varer købt hos
Rondestof.dk indenfor 14 dage. Returretten gælder fra det tidspunkt, hvor du
modtager pakken. Du bedes kontakte os enten via rondestof@mail.dk eller på
mobil 5130 8410.
Du
gøres opmærksom på at det ikke er nok at undlade at afhente varen på
udleveringsstedet eller at returnerer varen uden forudgående aftale med
Rondestof.dk jf. Forbrugeraftaleloven.
Det er
tilstrækkeligt at du inden fristens udløb overdrager varen til GLS eller anden
virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til Rondestof.dk. Hvis du vil
sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du for eksempel gemme
kvitteringen for at du har overgivet varen til GLS med henblik på forsendelse
til Rondestof.dk.
Du
gøres opmærksom på at det er Rondestof.dk, der fastslår, om varen er forringet,
hvis den er taget i brug, i tilfælde af du vælger at fortryde købet. Herunder
hvad varen kan sælges for til andre kunder, i den tilstand den har. Du vil ikke
få en evt. værdiforringelse retur.
Afklippede
varer og broderede varer anses som et specialproduceret produkt og tages derfor
ikke retur.
Når du
benytter dig af fortrydelsesretten, skal du selv betale for
forsendelsesomkostningerne.
Returvarer
sendt pr. efterkrav vil blive nægtet modtagelse af Rondestof.dk.
Varer
returneres til vores postadresse: Rønde Stof, Hovedgaden 27A, 8410 Rønde. CVR
nr. 33610130.
Medsend
fakturanummer, navn og kontonummer hvortil pengene skal overføres, da dette
fremmer processen.
Returvarer
fra et ikke EU-land (Norge, UK, Schweiz, USA m.fl.) skal ALTID sendes som gave
eller med faktura påsat udenpå pakken.
Der er
IKKE returret på varer, som er købt i den fysiske butik, Rønde Stof.
Vi
overholder naturligvis den nye Persondataforordning, der trådte i kraft den
25.maj 2018 - du kan se den under vores cookies og
privatlivspolitik
Sidst rettet den 7.5 2022